Ouderportaal

IKC Nieuws: studiedagen, schoenmaatjes, afsluiting boekenweek, voorleeswedstrijd

• Wij hebben als team nogmaals naar de studiedagen gekeken. De studiemiddagen van Sint 3 december en Kerst 23 december gaan niet door. De kinderen zijn dan gewone tijden uit (groep 1-2: 14.15uur en groep 3-8:14.30 uur)

• Andere jaren deden we rond deze tijd mee aan de actie Schoenmaatjes van Edukans. Kinderen konden thuis een schoenendoos vullen met schoolspullen voor kinderen in ontwikkelingslanden. Sinds 2019 is Edukans hiermee gestopt. Vandaar dat we hier niet aan mee doen. Elk jaar zetten we een goed doel centraal, dit zullen we dit jaar ook rond de kerstperiode gaan doen.

• Beide locaties zijn deze week door de Schoolfotograaf bezocht. Ook vanaf deze plek willen we de hulpouders op deze dagen van harte bedanken.

• Afgelopen maandag hielden we in samenwerking met een boekhandel een boekenmarkt in het speellokaal van de Chrysantstraat. Wat hebben we veel mensen mogen ontvangen en wat zijn er veel boeken gekocht. Een klein deel van de opbrengst is voor de school, van dit geld hebben we voor alle groepen een nieuw groepsboek kunnen kopen. Waar we het vooral voor deden, was om iedereen weer lekker aan het lezen te krijgen! Dit lijkt gelukt, fijn dat het nu een weekje vakantie is; Lekker lezen allemaal!

• Iedereen bedankt voor zijn/haar komst tijdens de kijkmiddag. Het was een leuk project!

• Tijdens de voorleeswedstrijd afgelopen vrijdag, is er door de jury een winnaar gekozen: Anne van Heere
    Gefeliciteerd! Zij gaat door naar de Vlaardingse voorleeskampioen-wedstrijd. Ook voor de andere deelnemers, goed gedaan!

• We wensen iedereen een hele fijne herfstvakantie toe en zien jullie graag weer terug op maandag 25 oktober.

• Dan nog een bericht van de organisatie van de kinderkerstzang die binnenkort weer gaan starten:

HALLO ALLEMAAL,

NA EEN JAAR , DAT ER NIETS DOOR KON GAAN DOOR CORONA.... WILLEN WE DE KINDERKERSTZANG WEER GAAN STARTEN. Dit O.L.V. ARLENE DRENKELFORD.... ZANGMIDDAG: (UITVOERING) ZATERDAG 18 DECEMBER VAN 16 - 17 UUR IN DE BETHELKERK, VERKADESINGEL 26 WE GAAN VANAF 5 NOVEMBER VAN 14.45 TOT 15.30 UUR OEFENEN IN DE ZAAL VAN DE BETHELKERK.

VOOR: Kinderen vanaf groep 3, uitzonderingen bespreekbaar. (broertje, zusje..talent)????

GRAAG VOOR 29 OKTOBER OPGEVEN.....DAN WETEN WE HOEVEEL KINDEREN WE KUNNEN VERWACHTEN.

WE WILLEN ER WEER EEN "SPETTEREND" FEEST VAN MAKEN!

OPGAVE j.wilt1@chello.nl Of liefst via app: 0614726869