Ouderportaal

IKC-nieuws: Sinterklaas, Kinderraad, Juf Enny en Armband gevonden

• Vandaag is Sinterklaas op het Ambacht langs geweest. We hebben er met elkaar een prachtig feest van gemaakt. U kan op de groepsapps de foto’s zien. Wij wensen Sinterklaas nog een mooie verjaardag dit weekend en een goede terugreis.

• De kinderraad is weer op volle sterkte. Iedere groep (5 t/m 8) heeft een eigen vertegenwoordiger of vertegenwoordigers. De volgende kinderen zitten in de Kinderraad van IKC Ambacht:

- Groep 5a: Maartje
    - Groep 5b: Sara en Rhys
    - Groep 6a: Jayden
    - Groep 6b: Senna en Noortje
    - Groep 7a: Daan
    - Groep 7b: Anne
    - Groep 8: Tim, Mia en Jolijn

De kinderraad gaat naast leuke activiteiten organiseren ook praten over het onderwijs op IKC Ambacht. We gaan snel aan de slag.

• Na ongeveer 30 jaar in het reguliere onderwijs, gaat juf Enny per 1 februari IKC Ambacht verlaten om iets heel anders te gaan leren/doen in het onderwijs. Lesgeven aan kinderen die net in Nederland zijn en een periode heel intensief Nederlands gaan leren. Om daarna op een gewone basisschool in te kunnen stromen. Zo halverwege het jaar is niet fijn voor het Ambacht, dat beseft zij me terdege, maar deze kans wil ze graag grijpen.

• Bij de Goudsesingel is een armband van titanium en goudkleurige schakels gevonden.